Monday, June 25, 2012

Islam tidak pernah kalah

Alhamdulillah...Allahuakbar...Akhirnya pada 24 Jun 2012 mesir mempunyai seorang presiden. Presiden seorang penghafaz al-quran. Mungkin sahabat-sahabat sudah maklum daripada facebook dan twitter. Pada 24 Jun tersebut wall saya penuh dengan post-post kesyukuran dan takbir. Mengalir air mata saya tatkala membacanya, usaha Imam Assyahid Hassan Al-Banna tidak sia-sia bahkan tidak akan pernah berakhir. Di sini saya ingin berkongsi ucapan Presiden Mesir 2012, Dr Muhammad Mursi ;




Taatilah saya selagimana saya mentaati Allah.. 
Tanpa darah para syuhada, tidaklah saya akan menjadi Presiden.
 Kebangkitan ini berterusan sehinggalah ia memenuhi semua tuntutan Medan Tahrir. Penghargaan buat tentera dan polis, mereka mempunyai tempat istimewa di dalam hati saya. 
Kini semua lapisan rakyat diseluruh negara adalah kaum keluarga saya. 
Bersama kita membina Mesir sebagai sebuah negara berperlembagaan yang moden, berteraskan identiti dan rujukan kita sendiri.
 Tiada lagi ketidakadilan selepas hari ini, semua pihak adalah sama disisi undang-undang. 

"Dan takutlah kamu kpd hari dimana kamu akan dikembalikan mengadap Allah.." 
 inilah ayat yg akan kekal di dalam pemikiran saya... 



:: Bila lagi di Malaysia? tunaikankanlah tanggungjawab kita di pilhan raya. Moga pilihan raya ini merupakan pilihan raya yang bersih. Letakkanla sesuatu pada tempatnya. Semoga kemenangan ini menjadi perangsang kepada rakyat Malaysia...

No comments:

Post a Comment