Wednesday, September 11, 2013

Menangis air mata darah sekalipun....

Aku seringkali mengenangkan hari-hari aku yang dah beralalu. Hatta kalau aku menangis air mata darah sekalipun masa tersebut tidak akan kembali kepada aku. Selama ini memang air mata itu sudah mengalir cuma bukan darahlah, hanya air mata yang masin. Aku tahu, aku sedar akan kesilapan yang aku lakukan. Namun kesedaran aku ini tidak membuatkan aku berubah. Mungkin aku sudah terkena penyakit. Iaitu penyakit hati. Keresahan, kerisauan, gundah gulana menghantui aku. 

Hari terakhir aku di UKM tidak menggembirakan aku. Hal ini kerana aku tidak menyumbang sesuatu untuk sahabat-sahabat dan UKM sendiri kepada perkara yang menggembirakan aku. Aku seringkali lari dan lari daripada masalah yang aku cipta sendiri. Kadangkala aku aku sendiri fikir, sampai bila aku harus berlari......seharusnya aku perlu berdiri dan berdepan dengan masalah yang aku cipta itu. Tapi aku tidak mempunyai kekuatan. Entahlah...Aku tak tahu nak kata apa lagi..........

No comments:

Post a Comment