Monday, June 18, 2012

HATI INI MILIK SIAPA?


A : bodoh ke aku sebab masih ingatkan dia

B : bodoh? x lah kau x bodoh

A : kenapa?

B : sebab ianya melibatkan perasaan, x salah kau ingatkan dia, tapi....

A : tapi apa?
B : x ada apa2lah.dengar sini baik-baik....

A : ya...

B : siapakah pemilik hati ni?

A : erm, aku x paham. hati siapa?

B : hati kaulah..

A : mestilah aku, x kan kau kot (muka kerut)

B : (senyum) hati ini milik Allah. Dialah pemilik hati ini.Jadi kau berdoalah kepada-Nya. Nangisla puas-puas. Minta kepada-Nya iaitu pemilik hati ini agar melupakan si dia. Aku tahu pahit untuk kau dan kau x terdayakan?

B : ya, aku dah penat menanggung perasaan ini.

A : Masih tidak terlambat untuk kau berubah dan melupakannya.

B :(air mata mengalir), aku tahu semua tu silap aku, terlalu ikutkan perasaan cinta tu.

A : X pelah. Perkara berlalu, biarkan berlalu. Kau dan aku, jom sama2 kita mencintai pemilik hati ini.bila masanya nanti tibalah ia..aku yakin selangkah kita cuba dekat dengan Allah, seribu langkah Allah dekat dengan kita.

B : terima kasih sahabat. aku sangat sayangkan kau....lega dah hati ni (sedikit tersenyum)

A : sama2 =)



:: pilihlah yang halal, kerana yang halal itu mendapat keberkatan....

No comments:

Post a Comment