Wednesday, December 19, 2012

Pejuang Islamkah aku?

Aku teringin menjadi pejuang agama-Mu ya Allah.
Tapi apakah usaha aku selama ni dikira cukup menjadi pembela agama-Mu.
Adakah diriku layak bersama para mujahidin-Mu?

Aku sering kali lalai dan hanyut dengan dunia,
Walaupun aku tahu dunia itu hanya persinggahan sahaja,
Ya Allah, apakah dosa-dosaku telah menghijb doaku?
Aku tidak kuat Ya Allah....




Aku cemburu dengan mereka yang bersungguh-sungguh menegakkan kalimah-Mu.Aku rasa tidak punya apa-apa untuk dipersembahkan kepada-Mu. Apakah yang harus aku lakukan?. 

Aku bersyukur. Sangat bersyukur...Tatkala aku aku berasa kekosongan kau hantar aku di sekolah yang mempunyai biah solehah. Tatkala aku rasa kehilangan sesuatu kau hantarkan seorang sahabat untuk bersama-sama mengenal-Mu. Tatkala aku takut kau datangkan aku, mereka yang bersunguh-sungguh menegakkan agama-Mu. Kau telah hadirkan mereka untuk memberi sokongan kepada ku. Namun aku tidak pasti sama ada aku sedar atau aku masih leka dalam khayalan sendiri...

Masa hadapan? Aku tidak pasti. Namun, aku bercita-cita akan menjadi seorang pendidik. Pendidik yang sentiasa membawa ahlak Rasulluah, Pendidik yang membawa agama-Mu yang sebenar, Pendidik yang ingin anak-anak didik mengenal dan menjadi pejuang agama-Mu. Aku tahu, mungkin usaha aku ini mungkin hanya usaha yang biasa, tapi siapa tahu hasilnya bagaimana?

No comments:

Post a Comment