Wednesday, November 21, 2012

why me?

Aku selalu fikir kanpa mesti aku? kenapa tidak orang lain. Aku tahu jawapannya. Tapi aku still tanya kenapa mesti aku. Kadang-kadang aku rasa aku tak kuat. Bukan bermakna aku tidak mampu tapi aku tidak kuat. Aku perlukan sokongan sahabat-sahabat. Tapi aku tak faham kenapa aku sahaja yang begitu ambil berat. Kadang-kadang aku tak pasti semua benda yang aku buat itu untuk apa dan untuk siapa?. Ikhlas ke aku atau sekadar nak laksanakan tanggungjawab.

Kadang-kadang aku fikir ini mungkin ujian atau tarbiyah dari Allah untuk aku terus dapat pahala. Aku tahu aku banyak buat silap dan dosa. Aku rasa sedih...Allah begitu sayangkan aku. Tapi aku?berapa banyak aku bersama dengan-Nya. Perintah dan arahan-Nya? Bagaimana kau laksanakan dengan bersungguh-sungguh.Muungkin inilah sebabnya kenapa mesti aku yang selalu buat sesuatu kerja. Kerja aku tak banyak pun. Cuma aku tak kuat.

Sahabat yang membaca ini, janganlah terasa...cuma aku perlukan sokongan kalian. Aku bukan buat untuk diri ku. Aku buat kerana ISLAM itu sendiri. Kalau aku sorang sahaja yang buat tak perlulah adanya organisasi. Tapi mungkinkah perasaan aku sendiri. Mungkin kalian pernah membantu cuma aku sahaja tidak nampak. Cuma aku minta sekurang-kurangnya bertanya atau menjawab soalan aku kalau kalian tidak mampu.

No comments:

Post a Comment