Thursday, November 29, 2012

Aku kawin?

Macam tak percaya pulak aku kawin...heheh...Bukan sekarang dan aku tak tahu bila. Ya, memang kalau mak aku tanya, dah ada ke? Of courselah aku jawab dah. Cuma siapa? itu yang aku tak tahu. Bagi sesetengah orang tatkala umur mereka dalam 20 an, mereka mula mencari pasangan hidup mereka. Bagi aku perkahwinan bukan untuk suka-suka. Bukan sehari dua. Bukan berkahwin dengan seorang sahaja tetapi seisi keluarga.



Umur aku 21 tahun. Orang kata dah boleh cari dah. Cuma aku masih belum bersedia lagi. Aku takut si dia tidak menerima aku seadanya. aku takut bagaimana dengan keluarganya. Sebab itulah aku perlukan ruang masa untuk bersedia. Perkahwinan juga bukan sekadar sebagai sepasang suami isteri tetapi saling lengkap melengkapi dalam mencari redha Ilahi. Saling sokong-menyokong menegakkan agam Allah.

Bila aku kata dalam 3 tahun lagi kot aku baru berfikir hendak kahwin, kawan aku kata lambatnya. Mak aku pun suruh cepat-cepat. Hanya aku sahaja tahu bila aku betul-betul bersedia.Dan aku tahu bila sampai masanya, sampailah. Cuma sekarang hidup aku bagaikan tunggang langgang dan aku perlu memperbaiki keadaan hidup aku. Bukan sekadar untuk berkahwin tapi persediaan untuk mati, itu lebih penting. Tapi itulah, menaip dan berkata lebih senang berbanding dengan tindakan....

Ya Allah permudahkan lah......^_^


2 comments:

  1. bile masa hang cakap dah,,,
    geleng kepala....
    kat sini baru hang nak ngaku,,
    sapa kak,,habaq mai,,bia ila tgok2kan

    ReplyDelete
  2. memang lah semua orang dah ada...cuma x tahu siapa...aduyai...

    ReplyDelete