Thursday, January 20, 2011

KEBAHAGIAAN BAGIKU...



Setiap orang mahukan kebahagiaan dan lupakan kesedihan. Tapi bagaimanakah yang dimaksudkan dengan bahagia?

" Bahagianya dapat 4 flat"
" Bahagianya dapat pergi melancong"
" Bahagianya dapat bercinta"
" Bahagianya jika semua orang faham tentang Islam"

Pelbagai orang mentafsirkan maksud bahagia mengikut situasi, tempat dan waktu. 
Sekiranya anda mahu mencari kebahagiaan yang hakiki klik disini.
Setakat ini, sepanjang saya bergelar mahasiswa pelabagai jenis kebahagiaan yang saya cuba cari. Adakalanya saya berasa cemburu dengan rakan-rakan lain dapat bersama-sama berjalan-jalan berkelah menikmati keindahan alam manakala saya sibuk dengan urusan lain. Tetapi apabila kita berfikiran secara positif dan secara matang bukan itulah kebahagiaan yang sebenar. Lebih baiklah sekiranya kita menggunakan masa muda kita dengan banyak beribadat, bermunajat kepada allah iaitu cinta yang sebenar. Ya saya sedar jiwa atau darah muda ini inginkan keduniaan tapi saya rasa masih panjang ke nyawa saya?. Adakah sudah banyak ke amal saya. Kebahagiaan yang juga saya cuba cari ialah manisnya ukwah dalam meneruskan menegakkan agama Allah. Ikatan persahabatan yang terjalin bukan semata-mata kerana sebagai peneman suka duka kehidupan tetapi sebagai kekuatan menemui kebahagiaan sebenar iaitu cinta Allah. Akhir sekali bahgianya saya n para penduduk bumi ini benar-benar faham tentang ISLAM agama Allah Mungkin setakat ini sahaja apa yang saya tafsirkan kebahgiaan yang saya rasa menurut persepsi diri saya.



No comments:

Post a Comment