Thursday, October 15, 2009

salam permulaan

salam...sudah lame benar aku ingin menulis blog tetapi tidak kesempatan.....Hari ini sebenarnya juga tidak kesempatan tapi aku ingin sangat menulis blog.....Aku kini 18 tahun serta sudah menjadi seorang mahasiswi.......rugi bagiku sekiranya aku tidak menulis apa-apa untuk mengeluarkan pandanganku serta maklumat yang aku dapat.....biasanya kehidupan seorang mahasiswa sangat berbeza berbanding di sekolah....Di sekolah kita mempunyai peraturan....segalanya diberi oleh cikgu.....Semuanya ikut tanpa bantahan kadangkala terdapat juga segelintir pelajar yang tidak mengikut peraturan seperti biasa.....tetapi kehidupan di universiti berbeza jauh panggang dari api..semuanya sendiri...belajar tanpa disuap....tanpa disuruh...bergantung pada diri sendiri....pemilihan kawan sgt pntg kerana silap pilih binasalah kita.....tetapi aku tengok kini mahasiswa kini tidak seperti dulu zaman aku kanak-kanak....kini terutamnya orang MELAYU sukakan hiburan semata-mata....bgaimana mahu melahirkan modal insan yang intelek....berhibur tidak salah tapi ada batasnya jgn mlnggr syariat...macam2 skrg terjadi,......to be continue...

No comments:

Post a Comment